Mumsfillibabba! :)

2010-07-22 @ 22:15:34

Ikväll har jag gjort tacolasagne och äppelpaj med vaniljsås till mig och hjärtat. Torsdagslyx ;)
Lasagnen har jag aldrig gjort tidigare, men den blev faktiskt superdupermega god. Bara för att jag är så snäll så ska ni få receptet på den här ;)

1/2 kg blandfärs
1 gul lök hackad
1 morot tärnad
1 brk champinjoner
1-2 påsar Tacokrydda
1 dl vatten
1/2 brk Tacosås mediumstark
1/2 brk krossade tomater
2 dl creme fraiche
150 g philadelphiaost
1 stor pressad vitlöksklyfta
3 dl riven ost ( både mellan lagren och ovanpå)
1 pkt lasagneplattor
Salt och peppar



Gör så här:


1. Fräs färsen i lite smör i en stor stekgryta. Lägg i löken, morötterna och svampen.

2. Krydda med tacokryddanoch häll på vattnet. Låt koka ihop någon minut.

3. Tillsätt salsasåsen och de krossade tomaterna.
Pressa i vitlöken.
Klicka i creme fraichen och philadelphiaosten och låt allt koka ihop några minuter.
Salta och peppra.


4. Börja med att lägga lite sås i formen, täck med plattor.
Lägg mer sås, fördela lite riven ost och sedan plattor igen.
Upprepa tills formen är full.
Avsluta med riven ost.

5. Grädda i 175º i ca 30 min.
Känn med en sticka så att plattorna är mjuka.

Smaklig måltid! :)


Kommentarer
Postat av: Toyza

Istället för vanliga lasagneplattor så använder jag nachochips, mega fint :D dock är mitt recept helt annorlunda än ditt haha! Men gott är det :)

2010-07-22 @ 23:18:03     URL: http://toyza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0